A kamera mögött: Bauer Sándor


- 2018. november 26., 12:18

Ki a fényképész? Művész, aki új valóságot teremt vagy aki dokumentálja azt? Esetleg az, aki saját vagy mások ízlése szerint változtatja? Kicsit talán mind. A héten Bauer Sándor fotói közül válogattunk, akinek életműve nemcsak azért izgalmas, mert profi fotósként tevékenykedett, hanem azért is mert ezt a kádári puha diktatúra idején tette. Ezen a héten az ő szemszögéből csodálhatjuk meg Pataki Ágit, Záray-Vámosi házaspárt, Rodolfót vagy a hófehér fityulás pincér hölgyeket.

Mindössze tizenhat éves, amikor 1946-ban a Sajtófotó Osztály munkatársaként az elsők között csatlakozott az MTI kebelében működő Magyar Film Iroda Rt.-hez. A filmirodánál nem maradt sokáig, mert 1950-ben kitelepítették. Budapestre csak 1953-ban tért vissza, majd egészen 1956-ig szabadúszóként dolgozott. Több mint kétszáz képet csinált a forradalomról, ott volt a Rádiónál és a Sztálin-szobor ledöntésénél. Visszaemlékezései szerint a képek egy része a Fehér könyvben van, a többit anyósa dugta el.

Rekordok a MaNDA adatbázisából

Több melléklettel a publikáció teljes szövege a MaNDA adatbázisában található: A kamera mögött: Bauer Sándor

MaNDA adatbázis

A magyarországi múzeumok, könyvtárak, levéltárak, magángyűjtemények, civil szervezetek, kulturális- és oktatási profilú intézmények digitalizált kulturális javait egy közös felületen publikáló, nyilvános online gyűjtemény. Az adatbázisnak célja a digitalizált értékek gyűjtése, rendszerezése, és a szerzői jog keretei között a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tétele.