„Fényes, színes és hangos, mint az ágyúdörej!” – kis reklámtörténelem


- 2019. április 12., 12:23

Hogyan lett egy viccnek szánt mondatból minden idők legsikeresebb magyar reklámszövege a Fabulon szlogene? És milyen utat járt be a hirdetéskultúra a középkori portékaárusok és borkikiáltók egymást túlkiabáló reklámstratégiájától kezdve, a keleti blokk antireklám trendjein át a modern korig? A héten korabeli hirdetéseket és plakátokat mutatunk be, kis hirdetéstörténeti összefoglaló kíséretében.

Tudatában vagyunk vagy sem, figyelünk rá vagy tudomást sem veszünk róla, akkor is ott van mindenütt és körülvesz bennünket, hogy impulzusaik hozzánk elérve vásárlásra ösztönözzenek minket. Habár a reklámozás történetében a módszerek az évszázadok folyamán a technika fejlődésének köszönhetően változtak, a reklámozás fő eleme ősidőktől fogva változatlanul a figyelemfelkeltés maradt.

Rekordok a MaNDA adatbázisából

Több melléklettel a publikáció teljes szövege a MaNDA adatbázisában található: „Fényes, színes és hangos, mint az ágyúdörej!” - kis reklámtörténelem

MaNDA adatbázis

A magyarországi múzeumok, könyvtárak, levéltárak, magángyűjtemények, civil szervezetek, kulturális- és oktatási profilú intézmények digitalizált kulturális javait egy közös felületen publikáló, nyilvános online gyűjtemény. Az adatbázisnak célja a digitalizált értékek gyűjtése, rendszerezése, és a szerzői jog keretei között a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tétele.